Cum se împachetează coletele? 5 principii pentru o ambalare eficientă
Fiecare proprietar de magazin online știe cât de dificil, lung și costisitor este procesul de ambalare. Din păcate, acesta este inevitabil. La urma urmei, produsul trebuie să fie protejat în mod adecvat împotriva deteriorării în timpul transportului, dar forma de ambalare în sine are, de asemenea, un impact semnificativ asupra modului în care cumpărătorii ne percep. Este de ajuns să citim opiniile exprimate după efectuarea cumpărăturilor privind viteza de furnizare, contactul cu vânzătorul și protecție. De aceea acest aspect este extrem de important atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri. Cum putem face acest lucru bine fără să dăm faliment?
În acest ghid, vă vom prezenta cele mai importante 5 principii de care trebuie pur și simplu să țineți cont.
Principiul 1: Ambalajul exterior
Tocmai acest element este prima și cea mai importantă protecție a produselor dumneavoastră în drumul lor către client. Durabilitatea acestora vă poate garanta succesul sau eșecul. Cele mai frecvente ambalaje utilizate pentru expedierea produselor sunt cutiile de carton, plicurile și ambalajele din folie.
Plicurile, fie că este vorba de cele obișnuite, de plicuri cu bule sau de plicuri cu folie, sunt folosite pentru produse foarte rezistente, precum și pentru cele de dimensiuni mici și greutate redusă. Acestea nu oferă o protecție bună. Produsul care este introdus în ele trebuie să aibă o protecție proprie, de exemplu, sub forma unui blister rigid, a unui carton sau a unei cutii. Utilizarea lor este mai degrabă o formă de necesitate determinată de cerințele companiilor de curierat decât un tip de securizare. Acest lucru se datorează lipsei lor de rezistență la îndoire sau la presiune. Acestea sunt ideale dacă trimiteți carduri de memorie în cutii, dispozitive electronice mici în blistere puternice sau haine.
Cutiile de carton, datorită formei lor și gamei de dimensiuni, sunt cea mai universală formă de ambalaj. Desigur, costul lor este mult mai mare decât cel al plicurilor sau al pungilor din folie, motiv pentru care nu reprezintă cea mai bună soluție în toate cazurile. Acestea sunt ideale pentru produsele care necesită o protecție mai mare, precum și în situațiile în care, de exemplu, mai multe articole sunt trimise către un singur destinatar.
Pe piață există o gamă foarte largă de cartoane. Putem alege din numeroase dimensiuni, gramaje, tipuri sau culori. Am abordat deja acest aspect în celălalt articol al nostru, unde veți găsi o explicație detaliată – CLICK pentru a ajunge la el.
Principiul 2: Umplerea
Umplerea este concepută pentru a proteja direct produsul împotriva deteriorării. Umple spațiul liber din cutie/înveliș, nu permite mișcarea produsului și asigură o amortizare în caz de cădere.
Cele mai frecvent utilizate materiale de umplere sunt:
- Folia cu bule – un material extrem de versatil și popular. Acesta permite atât împachetarea produselor în sine, cât și umplerea suplimentară a spațiilor din interiorul ambalajului de carton/ plic/ pungi din folie. Se adaptează perfect la produsul ambalat. Are proprietăți de protecție excelente.
- Umplutura din hârtie – datorită tendinței de ecologizare a ambalajelor, aceasta câștigă o popularitate din ce în ce mai mare, mai ales că nu este inferioară foliei cu bule atunci când este folosită în mod corespunzător. Este utilizată în principal pentru ambalajele din carton. Principala sa utilizare constă în umplerea spațiilor dintre produsul ambalat și carton. Dacă o facem bine, adică dacă căptușim bine partea de jos, părțile laterale și partea de sus a cartonului, putem obține un transport foarte bine protejat. Avem mai multe tipuri de hârtie de umplutură din care puteți alege. Printre acestea se numără hârtia reciclată, pe care o încrețim cu ajutorul unor alimentatoare speciale, cartonul de umplutură produs din cutii de carton sau hârtia crestată.
- Pernele de aer – acestea funcționează într-un mod similar cu hârtia, adică nu învelesc produsul în sine, ci asigură spațiul dintre acesta și cutie. Cel mai mare dezavantaj al acestora este că este nevoie de un aparat special pentru a le umfla. Primim pernele într-o formă plată, rulată. Doar atunci când sunt necesare, mașina le pompează și le sigilează, astfel încât produsul final este o umplutură gata preparată. Acest lucru economisește foarte mult spațiu, dar necesită cheltuielile suplimentare ale unei mașini.
- Skropak – este relativ o noutate pe piață. Avantajul său incontestabil este biodegradabilitatea completă, deci este cu siguranță prietenos cu mediul înconjurător. În aparență, seamănă cu crocantele. La fel ca hârtia și pernele, este folosită pentru a umple spațiile goale dintr-o cutie de carton. Dezavantajul acestei soluții este depozitarea, deoarece ocupă mult spațiu.
Principiul 3: Marcarea
Marcajele sunt o modalitate de a comunica transportatorului (în termeni simpli) ce conține transportul și cum trebuie manipulat. De obicei, acestea se prezintă sub forma unui autocolant pe care pur și simplu îl lipiți. În cazul în care există produse delicate în transport, este o idee bună să folosiți marcajul „Atenție sticlă” sau „Sticlă!”. În anumite situații, putem aplica, de asemenea, un autocolant care să indice, de exemplu, partea superioară a coletului, astfel încât acesta să nu fie rotit în timpul transportului. Din păcate, autocolantele de avertizare nu ne oferă nicio garanție că aceste observații vor fi luate în considerare, de exemplu, de către curieri. Cu toate acestea, aplicarea lor nu generează costuri ridicate și poate avea efecte concrete.
Principiul 4: Locul de muncă
O stație de lucru adaptată în mod corespunzător este o parte extrem de importantă a procesului de ambalare. Prin utilizarea unei mese de ambalare profesionale, ambalarea poate fi făcută mai rapid și mai ușor, cantitatea de material de umplere folosită poate fi redusă, ergonomia muncii poate fi îmbunătățită și greșelile pot fi reduse.
Stația trebuie să fie perfect adaptată la metoda noastră de ambalare, la materialele utilizate și la produsele ambalate. Aceasta ar trebui să includă rafturi și mânere adecvate. Înălțimea elementelor în cauză trebuie să fie reglabilă. Toate acestea pentru a se asigura că ceea ce se folosește cel mai des este întotdeauna la îndemână și la înălțimea potrivită. Împachetarea devine astfel mult mai ușoară și mai ușoară. În mod neintenționat, ambalatorii își fac treaba mai repede și sunt mai puțin obosiți în acest proces.
Ce trebuie să aveți în vedere înainte de a cumpăra o masă de ambalare profesională?
- Experiența producătorului – fără îndoială acest lucru est deosebit de important pentru dumneavoastră. Ați dori să conduceți o mașină fabricată de cineva care o face pentru prima dată și care abia începe să învețe meseria? Desigur, acesta este un exemplu exagerat, dar specialiștii în producția de stații de ambalare fac acest lucru de ani de zile. Își perfecționează construcția. Aceștia cunosc răspunsurile la întrebările dumneavoastră și au realizat atât de multe proiecte încât vă pot ajuta pe parcursul întregului proces de proiectare a locului de muncă ideal. Este ușor de verificat un astfel de producător prin referințe, realizări, parcurgerea portalurilor de socializare, recenzii online și, bineînțeles, evaluarea profesionalismului site-ului, care trebuie să cuprindă toate informațiile cele mai importante despre produs, dar și articole sau ghiduri care să credibilizeze expertiza companiei.
- Modularitate și posibilitatea de extindere – modularitatea vă permite să adaptați stația la nevoile și așteptările dumneavoastră. Masa de ambalare a coletelor este configurată puțin ca o mașină într-un salon de prezentare. Mai întâi alegeți dimensiunea versiunii de bază (în cazul unei mașini, versiunea caroseriei) iar apoi accesoriile (în cazul unei mașini, elementele complementare), cum ar fi rafturile sau suporturile. Cu cât un producător oferă mai multe accesorii, cu atât mai multe opțiuni de personalizare avem la dispoziție și, prin urmare, cu atât mai bine vor fi reflectate nevoile noastre. Ceea ce este de asemenea important este faptul că masa ne oferă posibilitatea de a o modifica în viitor. Nu putem prezice ce se va întâmpla peste un an, doi sau cinci (iar o masă bună este o garanție a multor ani de funcționare fiabilă). Este posibil să existe schimbări în procesele de ambalare, în sortiment sau în alte aspecte. În astfel de cazuri, este bine să avem o masă de ambalare care, fără modificări, găurire și alte schimbări complicate, ne va permite să ne adaptăm rapid.
- Durabilitate și garanție – o masă bună este o masă fiabilă. Simplu. În realitate, acest lucru poate varia. Cum să o evaluăm? O masă trebuie să aibă o construcție stabilă din oțel, cu un minim de îmbinări cu șuruburi. Orice loc care este fixat cu șuruburi este un loc în care potențial vor apărea jocuri și vibrații, lucru pe care dorim să-l evităm. Dacă masa pe care ați comandat-o va veni la dumneavoastră într-o cutie de carton, asemănătoare cu mobilierul din magazinele suedeze, acesta poate fi primul semnal de alarmă. Mesele de ambalare bune sosesc, de obicei, pe un palet, în mare parte asamblate. Destinatarului îi rămâne doar „garnitura”. O structură din oțel este, bineînțeles, inclusă în fiecare masă. Cu toate acestea, totul depinde de tipul de structură. Este vorba de o piesă ușoară, cu pereți subțiri, îndoită și perforată pentru creșterea rezistenței sau pur și simplu un profil cu pereți groși, practic indestructibili în condiții normale de utilizare. De asemenea, ar trebui să acordăm atenție blatului de masă în sine. Unele materiale sunt mai durabile, altele mai puțin. În cazul materialelor din lemn, se pot produce așchii și alte deteriorări în timpul lucrului cu cuțiul direct pe acestea, punând în pericol atât produsele, coletele, cât și persoana care lucrează la o astfel de stație. Alternativa este aluminiul, care nu supotă unor asemenea deteriorări. Suportă zgârieturi, dar acestea sunt superficiale și în siguranță, chiar dacă tăiați direct pe el cu un cuțit. Dezavantaje: Preț mai mare. Este un material care costă substanțial mai mult decât materialele pe bază de lemn și necesită o prelucrare manuală. În cele din urmă, o astfel de masă va fi pur și simplu mai scumpă, dar merită luată în considerare, deoarece este o investiție care funcționează ani de zile. Ultimul aspect este garanția. De ce unii producători oferă un an, alții doi ani, iar alții 7 ani? Ca în cazul oricărui alt produs, cu cât perioada de garanție este mai lungă, cu atât suntem mai în siguranță, iar durata garanției oferite poate indica cât de bun este produsul.
Principiul 5: Publicitatea
Contrar aparențelor există încă multe de făcut după livrarea coletului. Există o mulțime de modalități de mărire a satisfacției clienților, de a-i surprinde în mod pozitiv sau de a-i convinge să repete cumpărăturile / să se înscrie la newsletter sau să se înregistreze la magazinul nostru online – pur și simplu folosiți spațiul din colet. Ce puteți face? Câteva exemple:
- Adăugați un fluturaș de reducere pentru următoarea achiziție sau pentru produsele selectate.
- Adăugați un cadou, de exemplu, sub forma unui breloc, a unor stickere sau a unui alt gadget.
- Un bonus dulce? De ce nu. La urma urmei, puteți adăuga, de exemplu, la livrare. o caramelă cu logo-ul dvs.
- Cereți un rating într-un magazin, pe un site de licitații sau pe cartea de vizită Google.
- Propuneți o reducere pentru înscrierea la newsletter sau înregistrarea la un magazin.
După cum vedeți, există foarte multe posibilități. Totul depinde de tipul de client sau de produsul vândut. Căutați soluții non-standard la nivelul dvs. și testați-le în practică.
Articole recomandate:
Piața de e-commerce. Oportunități și amenințări.
În ultimul deceniu, piața de comerț electronic a suferit o metamorfoză uriașă. Inițial, comercianții cu tratau acest tip de...
Logistica 4.0 – o provocare dificilă sau o oportunitate de dezvoltare?
Termenul de „logistică” în sine a apărut cu mult timp în urmă, în jurul secolului al X-lea. Inițial, însă, acesta...
Roboții de depozit ca element al proceselor logistice.
Baza pentru automatizarea proceselor logistice din depozit și pentru funcționarea eficientă a acestora este atât utilizarea tehnologiei moderne, cât existența...
Plicuri. Tipuri și utilizarea lor.
La prima vedere, un plic este un ambalaj de hârtie folosit pentru a trimite scrisori sau alte obiecte plate prin...
Cum împachetez o carte pentru expediere pentru a evita deteriorarea ei?
Cel mai probabil, se poate spune că toată lumea s-a întâlnit deja cu un colet care conține o carte. Cumpărarea...
Lasă un răspuns