Cuprins:
Ergonomia muncii - la ce trebuie să acordați acordați alegeți echipamentul pentru depozit?
Cum putem înțelege ergonomia?
Conform definiției din dicționar, aceasta este: „o știință care se ocupă cu principiile și metodele de adaptare a dispozitivelor și instrumentelor la caracteristicile fizice și psihice ale omului”. Prin urmare, se poate presupune că reprezintă întreaga activitate de planificare, proiectare și construire a tuturor instrumentelor, echipamentelor de la locul de muncă, a sarcinilor atribuite lucrătorului, astfel încât acestea să-i fie cât mai prietenoase. Aceasta acoperă o gamă imensă de aspecte, privind confortul său fizic, precum și psihologic.
Ce puteți considera ca un instrument de lucru?
Aici intră de la cel mai simplu creion, trecând prin planurile și regulile de funcționare scrise cu acesta, până la dispozitive mari, specializate, care necesită cunoștințe și o pregătire considerabile pentru a fi utilizate.
Echipamentul de la locul de muncă.
Prin această expresie înțelegem hale întregi de mașini și linii de producție – adică un complex de utilaje, care adesea conlucrează între ele, cu ajutorul cărora omul își desfășoară munca, precum și construcțiile și mobilierul destinat acestui scop.
Sarcinile încredințate angajaților.
- Fizice. Implică efort, atingerea unui obiect, deplasarea în interiorul și în afara locului de muncă.
- Mentale. Cel mai adesea este vorba de citirea instrucțiunilor, a planurilor de lucru – care, pe termen lung, provoacă oboseală psihică și, în cel mai rău caz, chiar neînțelegerea instrucțiunilor date.
Cel mai important beneficiu al ergonomiei.
Respectarea cerințelor ergonomice îmbunătățește un aspect important care ar trebui să fie indiscutabil în orice companie.
Metode de adaptare a locului de muncă.
Un loc de muncă care funcționează bine trebuie neapărat să fie adaptat la fiecare angajat în parte.
- Acest lucru poate fi asigurat încă din faza de creare a locului respectiv. Atunci, acesta este construit și îmbunătățit încă de la început (așa-numita ergonomie conceptuală).
- Există, de asemenea, modificări planificate pentru un loc de muncă existent. În acest caz, ergonomia corectivă va îmbunătăți eficiența și productivitatea celor care au lucrat acolo înainte.
Postul de lucru ergonomic - cel mai simplu prin exemplu.
În prezent, o mare parte dintre angajați lucrează la calculatoare sau la diferite tipuri de monitoare. Pentru mulți oameni, aceasta poate părea o muncă ușoară, simplă și plăcută, care nu necesită prea mult efort. Totuși, acest lucru nu este atât de evident. Să începem cu faptul că statul pe scaun perioade lungi de timp în fiecare zi nu este ceva natural pentru oameni. Cu cât petrecem mai mult timp în fața calculatorului, cu atât ne punem mai mult în pericol coloana vertebrală sau ne obosim ochii. Este de datoria angajatorului să se asigure că daunele cauzate de o astfel de muncă să fie minimizate.
Folosind exemplul stației de lucru a calculatorului de mai sus, trebuie reținut:
- Înălțimea de amplasare sau de suspendare a monitorului – marginea superioară a ecranului la nivelul ochilor.
- Poziția corpului – capul îndreptat drept, fără aplecare sau răsuciri incomode.
- Poziția monitorului și a tastaturii – în linie dreaptă față de utilizator.
- Pe cât posibil – iluminare naturală, fără reflexii inutile de lumină, de ex., din partea ferestrei.
- Poziția mâinilor – să nu atârne, pentru sprijin folosiți de preferință cotiere de fotoliu. Pe blatul mesei trebuie sprijinite doar încheieturile.
- Modul de ședere – scaunul trebuie să fie neapărat reglabil în sus, în jos și în unghiul înclinării.
- Confort pentru picioare – atunci când stați jos pentru perioade lungi de timp, poate fi necesar un suport pentru picioare.
- Ordinea și curățenia peste tot.
Descrierea de mai sus s-a axat pe un exemplu concret, dar aceasta se aplică oricărui post, indiferent de domeniul în care activează compania.
7 principii cheie ale unui loc de muncă ergonomic:
- încercați să lucrați într-o poziție naturală,
- minimizați efortul și oboseala excesivă,
- lucrați la o înălțime potrivită și confortabilă,
- țineți uneltele la îndemână,
- limitați mișcările inutile – de exemplu, întinzând mâna departe sau în sus,
- schimbați poziția corpului, mișcați-vă – chiar și o scurtă plimbare, deplasarea într-un alt loc,
- menține lucrurile în ordine.
Ergonomia muncii în depozit - specificul și soluțiile recomandate.
Acest tip de muncă este destul de specific. Activitățile desfășurate sunt foarte diferite de alte sarcini de muncă standard. Dacă doriți aici să proiectați un loc de muncă ergonomic, trebuie să aveți în vedere, în primul rând, adaptarea acestuia la persoanele care îl vor ocupa.
Cea mai mare importanță o are înălțimea angajatului, dar nu este vorba de a măsura exact înălțimea fiecăruia și de a ajusta echipamentul depozitului în funcție de aceasta. O opțiune mai bună ar fi folosirea unor dulapuri și rafturi universale, reglabile. Orice masă, scaun, birou sau alte elemente din depozit ar trebui să poată fi ajustate pentru a se potrivi dimensiunilor persoanei date.
Pentru ca mărfurile să ajungă pe rafturile depozitului, ele trebuie să fie transportate acolo. Acest lucru necesită cărucioare ușoare, practice și manevrabile, care nu necesită o forță excesivă din partea operatorului. Sarcina maximă pe care lucrătorii o pot transporta a fost supusă unor standarde rigide care nu pot fi depășite. Pentru bărbați, este de 50 kg la munca ocazională și de 30 kg la munca permanentă, până la 25 m. În schimb, pentru femei, aceasta este, respectiv: 20 kg la munca ocazională și 12 kg la munca permanentă (deplasare pe o suprafață plană, nu mai mult de 4 ori pe oră)*.
Sănătatea și siguranța muncii implică și adptarea la alte cerințe, cum ar fi un nivel scăzut de zgomot, un nivel corespunzător de lumină, o temperatură ambiantă adecvată, umiditate aerului și o bună ventilație.
Ambalarea și expedierea.
Privind în ansamblu, depozitele nu înseamnă doar depozitare. Foarte des, mărfurile depozitate în ele sunt în final ambalate și trimise către destinatari. În această etapă, cea mai mare importanță o are blatul de lucru corespunzător. O utilizare multifuncțională importantă o au aici mesele de ambalare profesionale, care pot fi configurate individual conform cerințelor concrete.
Întregul acest ansamblu trebui să fie adaptat la sistemul de ambalare utilizat și la tipul de materiale folosite. Pentru ergonomie, se recomandă montarea unor rafturi și mânere adecvate, neapărat reglabile în înălțime. Toate dispozitivele și accesoriile trebuie să fie la îndemâna lucrătorului.
Bazați-vă pe profesioniști.
Pentru a simplifica foarte mult acest proces în Compania dvs., vă încurajăm să consultați produsele effepack profesionale. Vă invităm în magazinul nostru, unde veți găsi mese de ambalare pe deplin configurabile, cu o garanție de 7 ani. De asemenea, puteți contacta în orice moment consultantul nostru prin e-mail: info@effepack.ro.
Articole recomandate:
Piața de e-commerce. Oportunități și amenințări.
În ultimul deceniu, piața de comerț electronic a suferit o metamorfoză uriașă. Inițial, comercianții cu tratau acest tip de...
Logistica 4.0 – o provocare dificilă sau o oportunitate de dezvoltare?
Termenul de „logistică” în sine a apărut cu mult timp în urmă, în jurul secolului al X-lea. Inițial, însă, acesta...
Roboții de depozit ca element al proceselor logistice.
Baza pentru automatizarea proceselor logistice din depozit și pentru funcționarea eficientă a acestora este atât utilizarea tehnologiei moderne, cât existența...
Plicuri. Tipuri și utilizarea lor.
La prima vedere, un plic este un ambalaj de hârtie folosit pentru a trimite scrisori sau alte obiecte plate prin...
Cum împachetez o carte pentru expediere pentru a evita deteriorarea ei?
Cel mai probabil, se poate spune că toată lumea s-a întâlnit deja cu un colet care conține o carte. Cumpărarea...
Lasă un răspuns