Trei indicații importante pentru îmbunătățirea eficienței în depozitul dumneavoastră.
- Eficiența versus timpul – cum să coordonați bine munca?
- Îmbunătățirea eficienței depozitului:
- analiza operațiunilor de depozitare,
- analiza muncii umane,
- reducerea întârzierilor și a costurilor inutile.
- Rezumat.
Eficiența versus timpul - cum să coordonați bine munca?
Analizând munca în termeni generali, trebuie spus că eficiența unui lucrător este măsurată prin eficacitatea activității. Pentru o definire mai precisă, se ia în considerare volumul producției convertit pe un angajat sau pe o anumită perioadă de timp – așa-numita oră de muncă.
Nivelul eficienței muncii este condiționat de o serie de condiții interdependente:
- un loc de muncă pregătit în mod corespunzător,
- calificările angajaților,
- motivația pentru muncă,
- calitatea articolelor de muncă,
- organizarea și condițiile de muncă,
- condițiile de viață,
- relațiile dintre lucrători.
În mod analogic se prezintă munca în depozit. Eficiența este strâns legată de timpul necesar pentru realizarea tuturor proceselor logistice. Pentru creșterea acesteia, este necesară analiza activităților desfășurate și efectuarea de modificări ale acestora care să conducă la o reducere simțitoare a timpului.
Îmbunătățirea eficienței depozitului:
- Analiza operațiunilor de depozitare.
La început, se recomandă identificarea sarcinilor care sunt îndeplinite în depozit. Trebuie luate în considerare toate sarcinile administrative – pregătirea documentației, a rapoartelor, a foilor de parcurs, distribuirea sarcinilor între angajați, toate întâlnirile etc. În multe dintre aceste sarcini se pot găsi elemente pe care le putem corecta și îmbunătăți în mod corespunzător.
După ce am realizat acest lucru, ne concentrăm pe traficul din depozit. Verificăm dacă nu generăm prea multe curse goale. Poate ar fi bine să ne bazăm pe colectarea în valuri sau pe sortimente? În acest fel, vom putea procesa mai multe comenzi în același timp.
Apoi verificăm cum decurg descărcarea și încărcarea mărfurilor. Livrările ar trebui să se desfășoare conform unui grafic, fără întârzieri sau opriri, deoarece acest lucru perturbă planurile inițiale și reduce eficiența.
Cu datele de mai sus în mână, analizăm unul dintre procesele principale – completarea comenzilor. Aceasta este, de obicei, etapa de lucru care necesită cel mai mult timp în depozit și necesită o abordare meticuloasă. Ea poate fi îmbunătățită în mai multe moduri – de la proiectarea unui post de lucru ergonomic până la o bună formare a personalului.
Nevoia de schimbări concrete poate fi, de asemenea, identificată cu ușurință prin analiza procesului de gestionare a stocurilor (depozitarea produselor sezoniere, identificarea încărcăturilor, posibila simplificare a procedurilor).
Suntem capabili să corectăm rapid și să eliminăm aproape complet orice eroare care este detectată.
- Analiza muncii umane.
Aici, se pot obține o mulțime de informații specifice într-un interval de timp scurt.
Începem prin a afla opiniile angajaților. De cele mai multe ori, ei sunt cei care au idei și perspective valoroase. La urma urmei, nimeni altcineva nu se va exprima mai bine cu privire la tipul de muncă și la posibilele îmbunătățiri decât persoana care lucrează în postul concret.
De asemenea, pot fi analizate stilul de lucru și randamentul actual al angajaților. Este posibil ca unele persoane să aibă nevoie de cursuri și pregătire suplimentară.
Întâlnirile regulate și schimburile de opinii cu angajații au, de asemenea, beneficii durabile. Acțiunile viitoare pot fi planificate cu mult timp înainte, ceea ce poate fi foarte util în cazul unor turbulențe majore, cum ar fi recenta pandemie sau o criză globală.
Fiecare loc de muncă ar trebui, de asemenea, să fie verificat din punct de vedere ergonomic – dacă este adecvat pentru persoanele care lucrează acolo și pentru tipul de muncă efectuată. Locurile de muncă neergonomice au un impact negativ asupra stării fizice a operatorilor, provocând plictiseală și oboseală.
- Reducerea întârzierilor și a costurilor inutile.
- Costurile generate. Acestea pot fi reduse prin realizarea unor economii rezonabile. În orice depozit, baza pentru o muncă eficientă și în siguranță este o iluminare bună. Totuși imperativul este ca aceasta să fie economicoasă din punct de vedere energetic.
- Optimizarea distribuției mărfurilor. Nu este înțelept să alergați în direcții diferite atunci când completați comenzile. Merită să urmăriți comenzile din acest unghi. Acest lucru va ajuta la sortarea corespunzătoare a mărfurilor pe rafturile depozitului – articolele care sunt cel mai frecvent cumpărate împreună pot fi grupate în imediata apropiere.
- Utilizarea la maximum a spațiului gol din depozit. Nu are sens să păstrați o cantitate mică de mărfuri într-un depozit imens. Pentru a reduce la minimum costurile, puteți închiria un spațiu mai mic sau îl puteți folosi suplimentar pe cel pe care îl aveți. În avantajul dvs. poate fi introducerea unor rafturi mai mari și mai bine adaptate, utilizarea unor rasteluri diferite și a unor podiumuri speciale. De asemenea, ați putea lua în considerare subînchirierea spațiului excedentar altor întreprinderi.
- Echipament ergonomic. Acest subiect a fost deja menționat pe scurt iar detaliile sunt prezentate în acest articol. Echipamentul potrivit trebuie să fie adaptat la persoanele care lucrează cu el. Ergonomia se aplică atât meselor / posturilor de lucru în întregime, cât și uneltelor și dispozitivelor pe care le utilizează operatorul.
- Utilizarea meselor dedicate de ambalare pentru evitarea problemelor de expediere. În prezent, odată cu boom-ul comerțului electronic, activitatea principală – și cea mai solicitantă și absorbantă – din depozite are loc la completarea, ambalarea și expedierea mărfurilor. Aceste activități trebuie sincronizate și realizate într-un timp scurt pentru a nu genera întârzieri și pentru a satisface cerințele clientului final. Folosirea unor mese profesionale de ambalare a coletelor este de mare ajutor.
- Costurile generate. Acestea pot fi reduse prin realizarea unor economii rezonabile. În orice depozit, baza pentru o muncă eficientă și în siguranță este o iluminare bună. Totuși imperativul este ca aceasta să fie economicoasă din punct de vedere energetic.
Rezumat.
- analiza operațiunilor de depozitare,
- analiza muncii umane,
- reducerea întârzierilor și a costurilor inutile.
Articole recomandate:
Piața de e-commerce. Oportunități și amenințări.
În ultimul deceniu, piața de comerț electronic a suferit o metamorfoză uriașă. Inițial, comercianții cu tratau acest tip de...
Logistica 4.0 – o provocare dificilă sau o oportunitate de dezvoltare?
Termenul de „logistică” în sine a apărut cu mult timp în urmă, în jurul secolului al X-lea. Inițial, însă, acesta...
Roboții de depozit ca element al proceselor logistice.
Baza pentru automatizarea proceselor logistice din depozit și pentru funcționarea eficientă a acestora este atât utilizarea tehnologiei moderne, cât existența...
Plicuri. Tipuri și utilizarea lor.
La prima vedere, un plic este un ambalaj de hârtie folosit pentru a trimite scrisori sau alte obiecte plate prin...
Cum împachetez o carte pentru expediere pentru a evita deteriorarea ei?
Cel mai probabil, se poate spune că toată lumea s-a întâlnit deja cu un colet care conține o carte. Cumpărarea...
Lasă un răspuns