Compania dumneavoastră se confruntă cu lipsa de personal în depozit? Cum să asigurați confortul angajaților și cum să creați un loc de muncă prietenos?
I. Problemele cauzate de rotația personalului în sectorul depozitelor.
Un anumit nivel de rotație a personalului este pozitiv și chiar de dorit. Se generează un aflux de oameni noi care au cunoștințele și competențele necesare și care au o perspectivă nouă asupra multor probleme.
Totuși, la o scară mai mare, trebuie să ne gândim dacă acest lucru nu are un impact negativ asupra întregii companii și dacă nu împovărează bugetul cu costuri suplimentare. Se estimează că costul de înlocuire a unui angajat – găsirea și implementarea unei noi persoane – este de 35-100% din salariul anual. Rotația angajaților este influențată de numeroși factori, care trebuie analizați în profunzime iar concluziile trase în consecință.
II. Moduri de prevenire.
În primul rând, trebuie să avem grijă de persoanele angajate în prezent. Studiile arată că nivelul de rotație a personalului în UE este destul de ridicat, atingând 20%. Care sunt principalele motive ale acestui fapt? Mai mult de 60% dintre cei chestionați spun că doresc să își schimbe locul de muncă pentru a primi un salariu mai mare. Pe de altă parte, până la 91% recunosc că un salariu mai bun ar fi un stimulent pentru a-și schimba angajatorul în mod neplanificat. Mai mult de jumătate din acest grup apreciază stabilitatea locului de muncă, o atmosferă prietenoasă și un echilibru între viața profesională și cea privată.
1. Grija față de angajații actuali.
✔ Remunerarea.
Baza ar trebui să depindă de competențele, experiența și educația individului. Atunci când se calculează majorările, merită să se țină cont de inflație, astfel încât aceasta să nu reducă nivelul preconizat de creștere a salariului. Beneficiile de diferite tipuri pentru angajați sunt, de asemenea, benefice – dar neapărat trebuie să fie bine gândite. De exemplu, în trecut erau la modă diverse zile ale „cu roade” sau inițiative similare. În zilele noastre, astfel de propuneri provoacă râs și jenă și sunt uneori folosite ca bază pentru meme-uri și multe glume multiplicate. Aici există mult spațiu de manevre, dar care trebuie făcute cu tact.
✔ Stabilitate.
De câțiva ani ne aflăm într-o criză constantă. Covid-19, recesiune, război… problemele pot fi multiplicate. Mulți oameni se tem de ceea ce le va aduce ziua de mâine și dacă vor mai avea un loc de muncă. Liniștea sufletească și protecția suplimentară pe care o oferă un contract de muncă sunt acum la mare preț. Contractele de drept civil nu oferă acest lucru.
✔ Atmosfera de lucru.
Nimic nu descurajează mai mult chiar și pe cel mai bun angajat decât o atmosferă neplăcută la locul de muncă. Aceasta nu poate fi îmbunătățită fără o comunicare clară între șefi și subordonați. Angajații bine informați, cărora li se explică în mod concret responsabilitățile lor, au mai multe șanse să rămână în cadrul firmei și se implică mai mult în activitatea lor zilnică.
✔ Work-life balance.
Omul nu trăiește doar din muncă. Angajatul are și el o viață privată și trebuie să aibă posibilitatea de a o planifica într-un mod convenabil pentru el. Generarea multor ore suplimentare sau amânarea concediilor intensifică oboseala, atât fizică, cât și psihică. O astfel de persoană devine, în timp, din ce în ce mai descurajată și mai puțin eficientă în îndeplinirea sarcinilor sale.
✔ Dezvoltare profesională.
Fiecare angajat nou-angajat trebuie să fie supus unei instruiri complete pentru a elimina greșelile. Cei care sunt deja angajați pot avea nevoie de formare suplimentară, iar ei înșiși caută adesea să dobândească noi calificări și competențe. Promovarea și posibilitățile de dezvoltare sunt factori importanți care determină direcția carierei profesjonale.
2. Căutarea altor modalități de recrutare a personalului.
✔ Agențiile de ocupare a forței de muncă.
Firma are mai puțini pași de făcut în cazul unei astfel de angajări. De toate formalitățile se ocupă agenția, în momentul în care eventualul angajat corespunde cerințelor date.
✔ Angajarea persoanelor la vârsta de pensionare.
Pensionarea nu este o obligație. Angajatul nu trebuie să se pensioneze automat la o anumită vârstă. Și nici nu poate fi obligat de către angajator să facă acest lucru. Aceste persoane pot continua să lucreze în aceleași condiții. Ei au, de asemenea, un avantaj puternic față de colegii lor mai tineri – anii de experiență. De asemenea, pentru angajații înșiși, faptul că știu că au ajuns deja la vârsta de pensionare este mult mai confortabil.
✔ Străinii.
Activarea tinerilor și încurajarea persoanelor în vârstă să se pensioneze mai târziu nu sunt suficiente pentru a ajuta angajatorii să gestioneze deficitul de personal. Multe state membre ale UE consideră că soluția constă în simplificarea procedurilor și permiterea unei imigrări mai mari.
3. Grija pentru eficiența muncii.
✔ Automatizarea proceselor.
Implementarea unor procese și a unor software adecvate oferă mai multe posibilități decât munca manuală. Aceasta asigură un flux de mărfuri aproape fără cusur și rapid. Îmbunătățește siguranța oamenilor și a instalațiilor. Spațiul de depozitare este mai bine utilizat, iar eficiența întregului depozit crește.
✔ Adaptarea posturilor și a echipamentelor din depozit.
În multe depozite, lipsa optimizării în completarea comenzilor reprezintă un punct slab al întregului proces. Acest lucru are ca efect pierderea de timp și, mai concret, de bani.
III. Locul de muncă prietenos.
Pentru a preveni lipsa de personal în depozit, se recomandă crearea unor locuri de muncă prietenoase, dotate cu echipamente de ultimă generație care să permită îndeplinirea sarcinilor în mod profesionist. Operatorii din astfel de locuri nu se descurajează și își îndeplinesc mai repede și mai bine sarcinile încredințate.
În acest segment veți găsi echipamente multifuncționale:
✔ Mese de ambalare a coletelor.
Ușor de adaptat la sortimentul specific, la tehnologia utilizată sau la locul disponibil. Înălțimea de montare planificată a blatului permite o muncă confortabilă, indiferent de înălțimea persoanei. Mai multe rafturi și mânere asigură accesul ușor la fiecare unealtă.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mașină joasă de înfășurat pachete effepack
0 out of 5Selectează opțiunile Acest produs are mai multe variații. Opțiunile pot fi alese în pagina produsului. -
Mașină joasă de înfășurat pachete întărită effepack
0 out of 5Selectează opțiunile Acest produs are mai multe variații. Opțiunile pot fi alese în pagina produsului.
✔ Calculatoare / posturi de lucru.
Indispensabile în diverse locuri de muncă, depozite și hale de producție.
-
-
Stație de lucru pentru calculator cu o singură față înaltă FastWork Single effepack
0 out of 5 -
Stație de lucru înaltă u două fețe pentru calculator FastWork Double effepack
0 out of 5
✔ Mese de lucru modulare.
Posturi de lucru cu destinație specială, cu posibilitatea de organizare a sculelor și a altor accesorii necesare. Configurate individual din elemente prefabricate. Pot fi extinse cu ușurință ulterior.
✔ Cărucioare pentru depozite.
Adaptate la specificul și nevoile firmei dvs. Acestea accelerează transportul în depozit, cresc productivitatea angajaților și îmbunătățesc completarea comenzilor. Angajații nu trebuie să ridice greutăți, nu sunt obosiți și sunt mai dispuși să preia sarcini noi.
-
Cărucior de depozitare mărit pentru transportul recipientelor / cuvelor cu cântar încorporat effepack
0 out of 5 -
Cărucior de depozit pentru transportul recipientelor / cuvelor cu cântar integrat effepack
0 out of 5 -
Cărucior de depozit pentru transportul containerelor / cuvelor cu rafturi reglabile effepack
0 out of 5 -
-
-
-
-
✔ Rafturile.
Acestea contribuie în mare măsură la îmbunătățirea ordinii în depozit, facilitează accesul la materiale și eficientizează verificarea stocurilor. Dispare dezordinea care distrage atenția sau problemele legate de căutarea articolelor necesare.
✔ Accesoriile.
Influențează eficiența și ergonomia proceselor de depozitare.
Vă invităm să consultați oferta effepack și să utilizați configuratorii care vă vor ajuta pas cu pas să creați posturi de lucru prietenoase.
Articole recomandate:
Piața de e-commerce. Oportunități și amenințări.
În ultimul deceniu, piața de comerț electronic a suferit o metamorfoză uriașă. Inițial, comercianții cu tratau acest tip de...
Logistica 4.0 – o provocare dificilă sau o oportunitate de dezvoltare?
Termenul de „logistică” în sine a apărut cu mult timp în urmă, în jurul secolului al X-lea. Inițial, însă, acesta...
Roboții de depozit ca element al proceselor logistice.
Baza pentru automatizarea proceselor logistice din depozit și pentru funcționarea eficientă a acestora este atât utilizarea tehnologiei moderne, cât existența...
Plicuri. Tipuri și utilizarea lor.
La prima vedere, un plic este un ambalaj de hârtie folosit pentru a trimite scrisori sau alte obiecte plate prin...
Cum împachetez o carte pentru expediere pentru a evita deteriorarea ei?
Cel mai probabil, se poate spune că toată lumea s-a întâlnit deja cu un colet care conține o carte. Cumpărarea...
Lasă un răspuns